LET OP! NIEUWS VAN HET CBR. ZIE RUBRIEK 'NIEUWS'


 Rijschool Bert van Doornmalen is een van de weinige rijscholen in de omgeving van Ammerzoden die is aangesloten bij de BOVAG .


Waarom kiezen voor een BOVAG rijschool? Het biedt jou voordelen!
  • Bevoegdheidspas in de auto aanwezig.
  • Aan het begin van je opleiding stellen we een BOVAG-lesovereenkomst op.
  • Daarin staan alle afspraken vast.
  • Dat alles doen we aan de hand van de voorwaarden van BOVAG.
  • Met de leskaart worden alle vorderingen bijgehouden 





Op deze pagina staan de zes filmpjes met tips en tricks

[Vervolginhoud]

Geen leerling is hetzelfde en daarom kies ik voor individuele begeleiding.

Iedere leerling is anders en daarom geef ik iedere leerling individueel les. Je word niet door een andere leerling opgehaald die je dan weer naar huis moet rijden. Bij mijn rijschool is iedere les afgestemd op jou niveau, want daar leer je het meeste van.

Ben je bijvoorbeeld onzeker of heb je misschien last van faalangst. Ook dan zal je de voordelen zien van individuele begeleiding zonder dat dit ook maar iets extra kost.

Kortom met een BOVAG rijschool kies JIJ zonder extra kosten voor zekerheid! Je investeert in een rijbewijs voor heel je leven!




Kosten
Een rijbewijs is een hele investering en dan wil je wel zekerheid hebben.

Mijn autorijschool is aangesloten bij de BOVAG en dat biedt jou een aantal zekerheden!
Zo zijn alle instructeurs, die lid zijn van BOVAG, volgens de laatste eisen opgeleid.
Ik werk met instructiekaarten waarop ik de vorderingen bijhoudt. Gemaakte afspraken worden vastgelegd in de “BOVAG rijschool overeenkomst”
 
 

Waarop moet je letten bij het rijexamen - 7 tips van de CBR-examinator








Tijdens de lessen rijd je op een viercilinder Honda CBF600. Deze motor valt in de ‘zware’ categorie en is uitgerust met ABS. De lessen worden individueel gegeven.
De eerste lessen zit ik achterop, net zolang als nodig is. Als je zelf de motor beheerst, rijdt ik erachter met motor of auto en verloopt de communicatie via een portofoon en een oortje.
Jongere leerlingen, vanaf 21 tot 24 jaar (tot 21 jaar moet men op een 'lichte' motor rijden), kunnen gewoon op de CBF600 lessen en examen doen. Je krijgt dan een “code 80” rijbewijs
Waarmee je twee jaar of tot je 24e jaar met een middelzware motor moet rijden.
Daarna kun je je rijbewijs laten omzetten in een “zwaar” motorrijbewijs, zonder opnieuw examen te hoeven doen.

Motorkleding en/of helm kan van de rijschool gebruikt worden. Zeker weten dat we jouw maat hebben? Kom dan eerst even passen. Je eigen helm of kleding gebruiken mag uiteraard ook.
Voor het rijexamen zijn schoenen, die de enkels bedekken, of motorlaarzen, verplicht.
Voor de rijlessen heb je óf een theoriecertificaat A, óf een rijbewijs B nodig. Dit moet je bij je dragen tijdens de rijlessen.
LET OP: Het motorexamen bestaat uit twee examens. Een voor de bijzondere verrichtingen (examen voertuigbeheersing, AVB) en een voor het rijden (examen verkeersdeelneming, AVD).

PRIJZEN:

  • Per 60 minuten: € 55
  • Per 90 minuten: € 82
  • Examen voertuigbeheersing: € 190
  • Examen verkeersdeelneming: € 250

LET OP: DIT IS NIET WAT VAN EEN MOTOR-LEERLING VERWACHT WORDT



Neem ook eens een kijkje bij Van Doorn Motoren .

Bromfietsrijles neem je natuurlijk bij Rijschool van Doornmalen



Ben je (bijna) 16 jaar? Start dan alvast met het het leren van de theorie voor het brommer theorie certificaat. Je kunt pas beginnen met praktijklessen als je je theorie examen hebt gehaald. Dan kun je ,als je 16 jaar bent, meteen starten met met de rijlessen.

Wist je dat maar liefst 60% de eerste keer zakt voor zijn of haar brommer theorie examen?
Weet je dat een theorie examen € 48,00 per keer kost?

Ervaring leert dat een theoriecursus volgen de kans op slagen maar liefst meer dan 80% is, dus voorkom veel geld aan herexamens en volg een theoriecursus bij Bert van Doornmalen. De bromfietscursus bestaat uit 2 maal 2 uren rijles plus 1uur rijles met aansluitend examen.
De rijlessen worden op verschillende dagen gedaan. Dit i.v.m. de concentratie!
Je lest altijd individueel (dus niet met 2-3 of zelfs 4(!) leerlingen)  De aandacht van de instructeur is dus 100%
Als je automaat bromfiets lest mag je gewoon een schakelbromfiets rijden!
Kijk ook op www.cbr.nl




Vanaf 1 jan 2023 Helm op.  Ook op snorscooter!!

Prijzen

Bromfiets totale cursusprijs 
(Inclusief examen):                 € 395,00

De cursus bestaat uit 2 maal 2 uren rijles
en 1 uur rijles                          € 200,00

met aansluitend examen.
en terugreis                                  40,00            
Examengeld voor het CBR     € 141,00                             
Administratiekosten                 € 14,00


Losse rijles per uur € 40,-
Er wordt altijd 2 uren gelest!



Theoriecursus via de website van de rijschool: €50

De gemaakte vragen kunnen door de rijschool worden gecontroleerd en eventueel via mail of app bijgestuurd.
 
 
 











Bestuurders met een B-rijbewijs mogen sinds 1 januari 2023 een zero-emissiebestelvoertuig (elektrisch of waterstof) tot maximaal 4.250 kg besturen. Hiermee krijgen zij een vrijstelling voor C-rijbewijs dat normaal gesproken boven de 3.500 kg verplicht is. Aanleiding hiervoor is dat bestuurders op kosten gejaagd dreigden te worden: door het batterijpakket valt het totaalgewicht (leeggewicht + lading) van een ZE-bestelauto hoger uit dan 3.500 kg en zou de bestuurder bijgevolg een C-rijbewijs moeten halen. Tot nu toe gold een tijdelijke uitzondering, BOVAG heeft daarom gelobbyd voor een permanente vrijstelling en is dus blij dat deze er is gekomen. De vrijstelling wordt permanent als de wet die hiervoor in de maak is ingegaan, naar verwachting in 2024.

Aan de vrijstelling zijn wel voorwaarden verbonden:

1. De bestuurder moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van het B-rijbewijs.
2. De bestuurder moet kunnen aantonen dat het extra gewicht inclusief belading boven de 3.500 kg is toe te wijzen aan het batterijpakket. Dit kan middels een document dat bij het voertuig gehouden wordt waaruit blijkt wat het specifieke gewicht is van het batterijpakket. Het gewicht van het batterijpakket kunt u opvragen bij de producent of importeur van het ZE-bestelvoertuig. Zij dienen dit document in te vullen en te tekenen.
3. Het ZE-bestelvoertuig moet een tenaamstelling hebben van voor 1 oktober 2023.
4. Het ZE-bestelvoertuig heeft een snelheidsbegrenzer op 90 kilometer per uur. 
5. Geen tachograafplicht.
6. Het is niet toegestaan om met dit voertuig in het buitenland te rijden zonder een rijbewijs C. 
7. Het ZE-bestelvoertuig wordt gebruikt voor bedrijfsmatige activiteiten.
8. Zonder rijbewijs C mag het voertuig niet met een aanhangwagen worden gereden. Dit mag ook niet wanneer de bestuurder rijbewijs E achter B heeft.



              
  Jaarverslag CBR 2022
: recordaantal toetsen en examens - 14-5-2023  
In 2022 nam het CBR een recordaantal van ruim 1,7 miljoen toetsen en examens af (1.763.826). Dat is te lezen in het Jaarverslag CBR 2022 dat zojuist is gepubliceerd. De naweeën van corona hebben het gehele jaar nog veel impact gehad op de dienstverlening van het CBR. Door veel extra inzet is het bij de theorie-examens gelukt de gemiste examens tijdens de lockdowns volledig in te halen. 2022 is afgesloten met ruim een miljoen afgenomen theorie-examens. Een nieuw record.

Bij de praktijkexamens waar ruim 300.000 examenmomenten ingehaald moeten worden vanwege de lockdowns in 2020 en 2021 gaat dat langzamer vanwege het 1-op-1 karakter van het praktijkexamen. In totaal werden ruim 645 duizend praktijkexamens afgenomen. Voor auto, motor en bromfiets waren dat er 595.160. Ook bij de praktijkexamens voor professionals, waaronder tractor, taxi, bus, vrachtwagen en de binnenvaart was het druk: 50.332 praktijkexamens. Daarnaast werden 109.240 tussentijdse toetsen afgenomen. Met veel overwerk, gepensioneerde examinatoren en de werving van nieuwe examinatoren is hard gewerkt om zoveel mogelijk praktijkexamens en toetsen af te nemen en de reserveringstermijnen naar beneden te krijgen. Die gingen van 22,3 weken in april 2022 naar 16,6 weken in april 2023 en dalen dus langzaam maar gestaag.  
 
 
 
 
 
 Snorfietsers verplicht helm op

27-12-2022  | Algemeen

Vanaf 1 januari 2023 is het dragen van een helm op een snorfiets verplicht. Ook eventuele passagiers moeten vanaf dan een helm op. Deze verplichting is ingesteld om het aantal slachtoffers onder snorfietsers te verminderen, want zij zijn extra kwetsbaar in het verkeer.

Met de campagne ‘Helm op’ wijst het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat snorfietsers en hun passagiers op de helmplicht per januari en dat zij anders een boete van €100,00 riskeren.

Onze theorie-examens bromfiets voldoen vanaf 1 januari aan de nieuwe wetgeving. Enkele examenvragen zijn aangepast. Ook hebben we ruim 150 afbeeldingen die we gebruiken in de theorie-examens voor de auto, motor en bromfiets zo aangepast dat deze kloppen met de helmplicht per 1 januari 2023. Maandelijks nemen we circa 7.000 theorie-examens en 3.500 praktijkexamens voor de bromfiets af.

Meer informatie over de campagne ‘Helm op’ staat op www.komveiligthuis.nl/helm-op.

 






Bericht van het CBR om de wachttijd voor rij examens korter te maken, zijn een aantal maatregelen genomen. Een daarvan is om de kandidaten beter voorbereid op examen te laten gaan:

Vanaf 1 september geldt het volgende:
• Zakt de kandidaat voor het praktijkexamen bromfiets, brommobiel, motor verkeersdeelneming of auto met aanhangwagen? Dan kan de kandidaat op zijn vroegst na 4 weken weer afrijden.

• Zakt de kandidaat de eerste keer voor het praktijkexamen auto? Dan kan de kandidaat op zijn vroegst na 4 weken weer afrijden.
• Zakt de kandidaat twee keer of vaker voor het praktijkexamen auto? Dan kan de kandidaat op zijn vroegst na 10 weken weer afrijden. 

Met deze regels willen we stimuleren dat kandidaten beter voorbereidt op hun examen. Dan stijgt het slagingspercentage en daalt het aantal herexamens. Zo komen kandidaten sneller aan de beurt. Dat is belangrijk in deze tijd. In de afgelopen twee jaar konden ruim 300.000 praktijkexamens niet doorgaan door corona. Daardoor zijn de wachttijden langer dan normaal. Het CBR gaat dan ook volop door met overwerken en het zoeken naar nieuwe examinatoren. 

Tips 
Tips voor een goede voorbereiding vinden kandidaten bij de Rijbewijstips. Ze kunnen ook onze video’s ‘Waarop moet je letten bij het rijexamen’ en ‘De meest gemaakte fouten in het rijexamen' bekijken. Hebben kandidaten heel erg last van zenuwen? Velen van hen hebben goede ervaringen met een faalangstexamen.


Rijlespakket



1e Les 1 1/2 uur Gratis


23 lessen van 90 minuten (indeling vrij)
1748,00
Tussentijdse toets (CBR prijs)
   136,50
Dienstverlening rondom toets (inclusief heen en terugreis)
 76,50
Rij examen (CBR prijs)
  136,50
Dienstverlening rondom rij examen 76,50



Administratiekosten


Totaal bedrag


 Betaling kan in 1,2,3  of 4 termijnen       
 Extra lessen € 51,00 voor 60 minuten. €76,50 voor 90 minuten.





   6


2180,00 
 
    








Motor: Rijles 1 1/2 uur                                                                                 €82,00
           Ex AVB (voertuigbeheersing)                                                           €190,00
           Ex AVD (verkeersdeelneming)                                                         €250,00

Bromfiets: bromfietscursus
2 maal 2 uren rijles plus 1uur rijles met aansluitend examen:                     €395,00
                              



Prijzen Theorie

Theorie online cursus auto / motor
55,00
Theorie online cursus bromfiets
50,00
Hierbij kan ik de gemaakte vragen nakijken en eventueel "bijsturen" waar nodig





Theorieboeken (papier en/of digitaal)
50,00
Internet credits (examens) vanaf
30,00









Contactgegevens

auto/motor/bromfietsrijschool  Bert van Doornmalen
Boonkamp 40
5324 EX Ammerzoden      
  

Mobiel :    06-48394170   
Telefoon:   073-5992892   
      
 Email : ghs.van.doornmalen@freeler.nl 

  BTW ID: NL001192440B96
   
   KvK : 11021077
 


Bankrekeningnr: NL92RABO 0326038000  




 


LET OP: DIT IS NIET WAT VAN EEN MOTOR-LEERLING VERWACHT WORDT


Theorie examens aangepast om trucje te voorkomen!

Roy van Aalst, Tweede Kamerlid namens de PVV, kaartte het bestaan van trucjesopleiders binnen de rijschoolbranche dinsdag aan tijdens een overleg in de Tweede Kamer. “Hoe is het mogelijk dat er nog steeds gesjoemeld wordt met theorie-examens?”, aldus Van Aalst. “Ik zie nog steeds de websites waar geleerd wordt hoe de videoband van het CBR werkt in plaats van theorie over de verkeersregels. Is de minister het met me eens dat er nog steeds onvoldoende maatregelen zijn genomen en dat mensen nog steeds een trucje kunnen leren om te slagen?”

De minister was afgelopen maandag nog bij het CBR in Schelluinen vanwege de invoering van 2toDrive. Daar heeft ze met eigen ogen gezien hoe het theorie-examen is verbeterd, vertelt ze: “Het CBR heeft daar de afgelopen jaren flink in geïnvesteerd en het lijkt ook dat dit effect sorteert. Ik denk dat ze op de goede weg zijn om dit vrijwel onmogelijk te maken”, aldus de minister. “Ik heb gezien hoe die theorie-examens eruit zien. Het is niet een videoband die je even kunt bekijken. Het gaat om een ongelooflijke hoeveelheid vragen. Als die advertenties worden aangeboden, dan gaat het om mensen voor de gek houden.”

Van Aalst nam geen genoegen met dit antwoord. “Ik ken toch echt de voorbeelden van mensen die 125 euro betaald hebben voor een opleiding met 100 procent slagingsgarantie. Dit zijn mensen die in eerste instantie drie keer gezakt zijn voor hun examen en met dit trucje in een keer zijn geslaagd. Het verbaast mij dat de minister hier niet van op de hoogte is.”

De minister verwijst naar het onderzoek dat is gedaan naar de voorspelbaarheid van het examen. “Wetenschappers zeggen dat het examen bijna niet te kraken is”, antwoordt de minister. “Als u voorbeelden heeft, kunnen we best nog eens kijken wat dit dan behelst, maar ik denk dat het een grote oplichterij is.”

Het theorie-examen kwam in het begin van 2016 zwaar onder vuur te liggen toen bleek dat malafide opleiders kandidaten door het examen heen wisten te slepen door hen trucjes aan te leren. Er zaten bepaalde verbanden in de vragenbank waardoor bijvoorbeeld alle vragen met het woord ‘invloed’ erin met ‘ja’ konden worden beantwoord.

Het onderzoeksinstituut RCEC onderzocht ongewenste voorspelbaarheden in het examen. Het CBR heeft daarop vragen aangepast, nieuwe vragen toegevoegd en nieuwe vraagvormen en afbeeldingen geïntroduceerd. Vorige week publiceerde het CBR de uitkomst van het vervolgonderzoek. Er zijn ‘enkele’ voorspelbaarheden gevonden, maar die zijn niet ongewenst, of nauwelijks bruikbaar als ezelsbruggetje. Het CBR laat het examen met regelmaat onderzoeken.

Toch blijven de turbo-opleiders bestaan. Er zijn meerdere aanbieders, verspreid over het hele land. In één ochtend wordt de examenstof erin gestampt bij de cursisten, waarna ze diezelfde middag nog hun theorie-examen afleggen.





Contactgegevens

Rijschool Bert van Doornmalen
Boonkamp 40
5324 EX Ammerzoden

Telefoon : 073-5992892
Mobiel : 06-48394170

Privacyverklaring
Handige linken

CBR
Rijschoolregister
BOVAG